onsdag 21. januar 2009

Blogger.com førsteinntrykk

Må si at jeg er relativt fornøyd med blogger etter å ha brukt det i en time eller to. Har imidlertid allrede kommet over et på ting (mulig disse kun gjelder i Opera):

  • Som så mange andre har de valgt å benytte seg av faner med tekst på i administrasjons grenesnittet, men de har gjort den vanlige feilen at man må trykke på selve teksten, det nytter ikke å trykke på selve fanen (selv om det er en hover-effekt selv når har musa på et sted hvor klikk ikke vil føre til noe som helst)
  • Når man skriver nye innlegg fungerer ikke blod-funksjonaliteten helt som den skal sammen med lister. Den aktiverer og deaktiverer seg selv uten at jeg helt ser noe system i det (jeg er selvfølgelig ikke så amatør at jeg trukker Ctrl-B uten å vite om det om noen skulle lure). (Oppdatert: det virker som det er en del rare ting med Safari også)

Når det er sagt synes jeg det virker som en veldig enkel, men allikevel godt konfigurerbar løsning, og er goidt fornøyd med at jeg ikke har kastet bort tid på å lage noe liknende selv, siden folk flest gir faen om jeg bruker noe ferdig eller ikke. Har i hvert fall fått endret på alt det jeg ville foreløpig (med unntak av at det ikke ser ut til å være så greit å få bort den dumme linja øverst, men det er vel gjort med vilje tenker jeg).

Anbefales! 

Når det er sagt er det jo begrenset hvor mange andre av disse tjenestene jeg har vært borte i. Brukte wordpress en del for ett par år siden, og med unntak av en del manglende støtte for Opera der også, så var det egentlig bra saker det også. 

Også er det jo overraksende morsomt å blogge egentlig:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar