fredag 23. januar 2009

Snuser på Jython

Nå er det snart helg og for en gangs skyld så er det en del ting man skal ut på, så da blir det lite bloggskriving, jeg har heller ikke som mål å holde oppe den frekvensen jeg har hatt foeløpig, men heller gå over på ting som er litt mer interressant.

Jeg bestillte meg nettop to bøker om Jython (http://en.wikipedia.org/wiki/Jython) som jeg har tenkt til å lese mye i så fort de dukker opp, så det blir nok en del stoff om det fremover tenker jeg. Har lest meg litt opp på det som ligger ute på nettet i dag, ikke så alt for mye spennende å finne der (så vidt jeg kan se er alle linket til fra Wikipedia-artiklen jeg linker til over), men jeg liker konseptet veldig godt, så jeg har tenkt til å gi det en sjanse selv om det har vært litt nede for telling en stund (men de har nettop kommet med en ny beta).

Jeg driver med et "forskningsprosjekt" for tiden som jeg for det meste har kodet i Python (for at det skal være raskest mulig å få prøvd ut så mange ideer som mulig), men Python er dessverre litt for sakte til noen av oppgavene som må løses, så da må jeg over på andre språk. Nå er ikke Java det rakeste i verden heller, men det har jo kommet seg veldig de siste årene, så får satse på at det er godt nok (ellers blir det nok et blindspor, men det er jo det forskning går ut på, eh?).

Om noen har noen gode tips tas det mot med takk (nå som det er noen få som faktisk leser litt:) ). Ellers så skal jeg bidra med de jeg kommer over etterhvert som jeg får satt meg litt inn i det. 

God helg:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar